varochvarannandag.blogg.se

Livet går upp och ner. När det under en tid gått mycket ner så kan man behöva en liten push för att få saker och ting att gå lite mer medvind. Denna blogg är min push, min offentliga dagbok, min terapi.

När börjar livet?

Publicerad 2014-05-09 22:37:27 i Allmänt,

Mitt först inlägg. Vad ska man skriva?
 
Jag funderar lite på varför jag skapat denna blogg. Vad är anledningen? 
Men handen på hjärtat så kan jag nog säga ärlig säga att det beror på att jag är ensam. Och ibland det enda man behöver är någon som lyssnar. Och har man ingen i sitt liv som fyller den funktionen så kanske det hjälper lite att bara skriva av sig lite. Blotta sina känslor. Även om jag är dålig på sånt, känslor. 
 
Varje dag vi lever är en strävan att komma någon stans, att bli något. Men vad händer när man spenderat år och åter igen år på att bara vänta på att livet ska börja på riktigt. Vad är det för mening med det?
 
Jag vill leva idag, nu, i denna stund. Jag vill njuta av dagen och må bra över hur min vardag är. 
Det gör jag inte nu. Jag är ständigt omgiven av människor män känner mig ändå otroligt ensam. Bara ett få personer jag kan berätta hur jag verkligen känner och knappt det ibland. De glider ur mina händer och jag vet inte riktigt varför.
 
Tanken med denna blogg är att jag ska försöka vara ärlig samt att tagga mig själv till att uppnå mina mål!
 
Hur det kommer att gå återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela